Opis

Postacie

Przedmioty

Poziomy

Galeria

Poziomy

 

Możemy wybrać jedną z trzech ścieżek. Od tego która wybierzemy będzie zależał układ pierwszych 3 plansz:

Scentific Laboratory > Construction Site > Secret Forest > Sanctuary > Bowels Lucifer

Construction Site > Secret Forest > Weapon Faktory > Sanctuary > Bowels Lucifer

Secret Forest > Construction Site > Weapon Faktory > Sanctuary > Bowels Lucifer

Stage 4 i 5 są już zawsze te same. Każda misja jest przedzielona Duelem w wersji amerykańskiej.

Scentific Laboratory

           Można ją wybrać tylko jako Stage1. Nie polecam jej jednak początkującym ze względu na wysoki poziom trudności w porównaniu z innymi. W lab spotykamy juz na wstępie najsilniejszych przeciwników takich jak S-Metal, Tenaga. Katze, Ninja, F-Sword pomimo iż to pierwsza plansza walczą na dużo wyższym poziomie niż w Construction Site czy Forset. Na początku przez rozbite okna wyskakuje dwóch F-Sword. Idąc dalej do przodu pojawiają się nam już losowo generowani przeciwnicy, po pokonaniu ich rozbijamy szklane inkubatory i zbieramy przedmioty i stajemy przed 4 wąskimi drzwiami od tego które wybierzemy będzie zależeć czy otrzymamy zwój z zaklęciem i energie. Zauważyłem że największe prawdopodobieństwo jest w drugich drzwiach od dołu, w Laboratory wyjątkowo często można natrafić na dodatkowe zwoje w skrzyniach czasem nawet można żebrać do 4 zwojów. Trzeba to mieć na uwadze jeśli ktoś myśli przyszłościowo z wyprzedzeniem kilku plansz. Grając takimi postaciami jak Tengu czy Blunet możemy zaopatrzyć się lepiej na Bossów takich jak Lucyfer czy Bio-Mother z którymi zwłaszcza Tengu ma problemy. Po stoczeniu kolejnej batalii platforma na której stoimy rusza dalej a my zostaniemy zaatakowani przez chmarę Kamikadze trzeba stać nieruchomo i używać najszybszych ciosów. Następnie przechodzimy do lokalizacji z przepaścią po prawej stronie. Możemy ją wykorzystać na swoją korzyść i wrzucić do niej wrogów. Przechodzimy po pomoście do hali usianej platformami-pułapkami kiedy platforma się podniesie możemy odczytać ze zmieniających się świateł na niej, można podpuścić na nie z dobrym skutkiem przeciwników odchodzi od tego bardzo dużo energii. Wchodzimy na wąski most na którym znajdują się 2 skrzynki rozbijamy je z maksymalnej odległości i błyskawicznie zbieramy ich zawartość zanim most runie. Lądujemy w pokoju opanowanym przez Spidery które najlepiej zabić od razu w chwili gdy opuszczają się na linach i są juz przy samej ziemi wyskokiem dół+P. Następnie przechodzimy do pokoju gdzie w szklanym inkubatorze leży uśpiony Mars strzeżony przez dwóch Tenaga. Po zabiciu Tenag Mars budzi się i stajemy z nim do walki. Jeśli gramy na 2 playerów z inkubatorów wychodzą oba cyborgi.

Construction Site

           Miasto nocą walczymy na dachach wieżowców opanowanych przez Ninja, F-Sword, Katze, Sickle. Brak tutaj ciężkich robotów a co za tym idzie jest to najłatwiejsza misja. Na początku zabijamy grupkę Ninja i F-Sword. W prawym dolnym rogu jest przepaść. Następnie idąc do przody trafiamy na kolejna zgraje po zabiciu której wchodzimy na szerszy dach znajdują się tam dwie skrzynki do rozbicia. Przechodzimy wąskim krótkim pomostem i kolejna walka z siepaczami. W połowie drogi spotykamy sub-bossa Raizo stojącego na platformie jeśli nie dopuścimy aby z niej zszedł to mamy go w kieszeni. Po pokonaniu Raizo ucieka a my wychodzimy po platformach poziom wyżej i od razu spada na nas deszcz stalowych belek - należy szybko iść do przodu podskakują przy tym. Stajemy obok windy która zjeżdża 3 ninja po ich zabiciu wsiadamy do windy i wyjeżdżamy na najwyższą kondygnacje wieżowca. Tutaj mamy kolejna grupkę wrogów i 2 skrzynki oraz nadbudówkę w których może być ukryta energia. Z dźwigu zeskakuje Boss Oni i dwóch F-Swords. Najlepiej zabić ich od razu aby nie mieszali przy walce z bossem. Dodatkowo walkę z nim utrudnia stalowa belka która co jakiś czas zlatuje nam na głowę.

Secret Forest

           Zielony las usiany wodospadami i grotami spotykamy tu po raz pierwszy Buldoga i Rifle. Również tutaj nie ma najcięższych robotów. Ta misja nie jest specjalnie trudna. Zaraz na początku mamy 3 Ninja po ich zabiciu rozwalamy pieńki i zbieramy przedmioty. Zostajemy zaatakowani przez odziały Buldogów i Raifle. Następnie zeskakujemy do wodospadu poniżej. Tutaj mamy 2 grupki losowo generowanych siepaczy. Zeskakujemy z kolejnego wodospadu i spotykamy znów Raizo tym razem lepiej się przygotował do walki i wziął ze sobą miecz. Po definitywnym zabiciu go przechodzimy do groty. Po zabiciu oddziału Raifle i kilku Ninja pojawia się (może się zdarzyć ze go nie będzie!) Wolf-wilkołak bardzo szybki i  zwinny z groźnymi crossupami. Następnie dochodzimy do końca groty gdzie znajdują się jaja z Amoebą. Musimy pokonać 2 Amoeby które są bossami  końcowymi w tej planszy.

Weapon Faktory

           Fabryka cyborgów. Najtrudniejsza z podstawowych plansz. Większość przeciwników to ich najcięższe odmiany. Pierwsza lokalizacja to huta należy szybko zejść na dół i nie przenosić walki na poziom górny. Na dole należy uważać aby taśma transportowa nie ciągła nas do kadzi z roztopionym metalem, są tam 3 skrzynie do rozbicia, możemy również wykorzystać przepaść i wrzucać tam przeciwników. Następnie przechodzimy do dużego pomieszczenia z ruchomymi filarkami które można wprawić w ruch i mocno uszkodzić przeciwników. Pojawia się Yaksa możemy przejąć jego ciało i zaszaleć sobie. Po zabiciu wszystkich przechodzimy do dalszej części hali gdzie pomiędzy drzwiami wind stoją 2 skrzynie. Z drzwi wychodzi najczęściej Katze, Cyborg i Raifle. Następna duża lokalizacja jest plansza z włazami w ziemi z których wyrzucani są S-Metale jest ich około 5-6 i maja sporo życia na końcu planszy jest Machine nie należy do niej podchodzić od przodu bo nas uderzy wysuwanym kolcem można wejść za nią i prowokować S-Metali do ataku stojąc za nią jak za tarcza patrzymy jak wykańczają się sami porażeni przez nią prądem. Ten etap jest trudny S-Metale odbierają sporo energii i można go traktować jako etap z Bossem. Po zabiciu robotów uszkadzamy maszynę która ucieka. W pogoni za nią docieramy do pomieszczenia z Kamikadze. Musimy ja zniszczyć definitywnie zanim zbyt duża ilość kamikadze się do nas przyklei. Najlepiej stać w prawym dolnym rogu tam nam nic nie zrobi i nie porazi prądem.

Sanctuary

           Świątynia i zarazem pałac Dr. Wonga naszego głównego wroga. Na początku atakuje nas 2 F-Sword są dużo sprytniejsi i odporniejsi od tych spotykanych wcześniej. W sali z kolumnami spotykamy 3 Scaners wyłaniających się za kolumny. Goście są obłędni i jeśli mamy magie to jej używamy. Da się ich pokonać bez tego ale jeśli zostaniemy wzięci w ogień krzyżowy to może to mieć opłakane skutki a na planszy jest mało energii a czeka nas tez pojedynek z dwoma Bossami. Następnie mamy odział Raifle. Po nich musimy się  przedrzeć przez 3 bariery z kamiennych posągów: najpierw rozbijamy (ale nie do końca!) górny filar potem środkowy i spadający górny, teraz szybki skok i przeszkoda pokonana. Wychodzimy na wąski taras na którym atakuje nas cała śmietanka i elita siepaczy. To trudny etap trzeba uważać a miejsca do manewrów niewiele. Po przejściu przez taras dochodzimy do areny z Dr. Wogiem jest w asyście 2 Scaners kolejny moment w którym lepiej użyć zaklęcia. Po  pokonaniu Wonga przenosimy się na lewitującą szklaną arenę Wong wciela się w uśpionego Lucyfera  i zaczyna się walka z gigantem. Rozbijamy lustra w których może być energia. Po pokonaniu Bossa zostajemy przez niego połknięci.

Bowels Lucifer

           Bardzo oryginalna plansza głównie dlatego że akcja dzieje się we wnętrznościach Lucyfera. Spotykamy cała jego faunę żołądkową w postaci Spiderów, Amoeb, Bio-manów. Zaraz na początku atakują nas 3 Bio Many. Następnie na organicznym moście (można spaść zarówno z dołu jak i góry mostu) mamy do zniszczenia 2 Cocony proponuje użyć co najmniej 1 magii. Nie wdajmy się w ryzykowna walkę wręcz jeśli mamy zwoje w zapasie w tej planszy nie ma energii do zebrania i trzeba oszczędzać ja w pierwszej kolejności. Najbezpieczniej cocony niszczyć od tyłu stając za nimi są bezbronne wtedy - oczywiście gdyby były same. Wchodzimy na wąski most z którego wyłaniają się kolczaste wypustki można je zniszczyć zanim rozwiną w pełni kolce. Docieramy do bajorka z kwasów żołądkowych przebywanie w mazi powoduje krepowanie ruchów naszej postaci lepiej wyjść na ląd którego jest bardzo mały skrawek. Tutaj przyjdzie nam się bić z losowo wybranymi przeciwnikami. Po przedarciu się przez żołądek docieramy do Coconu Bio-Mother w którego wchłania się Dr. Wong. Sam Cocon jest niezniszczalny. Po zniszczeniu kokonu wyłania się z niego Boss Bio-Mother. Po zabiciu jej zostajemy wypluci przez Lucyfera a Wong ginie. Staniemy do efektownego finałowego pojedynku. Do wyboru mamy bossów z planszy początkowych i z nimi się też pojedynkujemy. Polecam wsiąść Marsa bo posiada możliwość rzutu innymi bossami walkę tą łatwo przegrać zwłaszcza jeśli trafimy na Sword Raizo a jeśli zginiemy nie obejrzymy zakończenia a Dr. Wong zmartwychwstanie i żadne dodatkowe coiny nam nie pomogą!